اندیشکده عکاسان شهرستان ساری

بسیج صنف عکاسان و فیلمبرداران، تایپ و فتوکپی داران شهرستان ساری

اندیشکده عکاسان شهرستان ساری

بسیج صنف عکاسان و فیلمبرداران، تایپ و فتوکپی داران شهرستان ساری

نشست اندیشه ورزی و روشنگری با حضور جمعی از اعضای بسیج پایگاه صنف عکاسان و با رویکردهای کار تشکیلاتی هدفمند و همدلانه و همچنین راه های ارزیابی و دستیبابی به شناخت برای انتخاب اصلح بررسی گردید.

در بیانیه پایانی آمده است: ترویج روشنگری ، بصیرت افزایی و فرهنگ مطالبه گری در دستورکار بسیج صنف عکاسان ساری قرار دارد و تحکیم اخلاق اسلامی در جامعه صنفی از راهبردهای اساسی تعلیمی و تبلیغی این تشکل انقلابی می باشد.

🔰گزارش کامل👇

به گزارش گروه جهادی رسانه ای مردّا ؛ مصادف با سوم خرداد ماه و همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، نشست هم اندیشی با محوریت بصیرت افزایی و همکاری هدفمند در جهت کار تشکیلاتی ساختارمند برگزار گردید. بر اساس این گزارش در بخشی هایی از این نشست حاضرین به عمق بخشی معنوی با توجه به مناسبت های روز پرداختند که عناوین برخی از این گفتگو ها به شرح ذیل بوده است:

·         خاکریزهای دشمن برای جلوگیری از شرکت مردم در انتخابات

·         چرایی بیان و معنی جمله : خرمشهر را خدا آزاد کرد

·         توجه به عملکرد روشنگرانه در ارتباطات حقیقی و مجازی جهت تشویق مردم به مشارکت حداکثری تا با حضور همگانی در انتخابات، حماسه دیگری را بی آفرینیم و خرمشهر دیگری را رقم بزنیم.

·         در مقابل ایثار و از خود گذشتگی سردار سلیمانی و یارانشان مسئولیت و تکلیف سنگینی بر دوش ما است، بچه ها و خانواده هایی که از شهدا به یادگار مانده اند، چراغ راه همه ما باید باشند.

·         در کشور ما همه اتفاقات، سر تا ذیل ، از انتخابات شورای روستا تا ریاست جمهوری همه و همه با نقش آفرینی آحاد مردم و بر عهده ما است و بهانه ای نداریم و نتیجه رفتار و اعمال ما همچون آیینه ای روبروی ماست.

·         شناخت و شناساندن و انتخاب اصلح با شاد شدن یا ناراحت شدن دشمن نسبت به کاندیدا شدن مسئول جهادی، یکی از راه های شناخت اصلح است لذا با رصد واکنش های ضد انقلاب در مقابل کاندید شدن یکی از ثبت نام کنندگان در انتخابات می توان به نتایج خوبی دست یافت

·         تحلیل اینکه رسانه های ضد انقلاب و منحرفان گفته اند عدم مشارکت در انتخابات با مردم، اغتشاش و فشار بین المللی و آشوب داخلی با ما....!

در بخش دیگری از نشست تبادل نظر هایی در ارتباط با نحوه اجرای برنامه ریزی و توجه به شرح وظایف مدیران شورای پایگاه صورت گرفت و فرمانده بسیج صنف عکاسان گفت: این سرپنجه ها هستند که تشخیص می دهند برای شیوه و اثر بخشی و تحقق اهداف و پیامدها چه برنامه ای به مافوق ارائه دهند و ... ؛ وی افزود: با عنایت به اهداف و سیاست گذاری سازمان بسیج مستضعفین، برنامه ها از سرانگشتان و با پیشنهاد هر معاونت جهت تحقق چشم انداز به بالا ارائه می گردد.

مسئول پایگاه رو به مدیران به این نکته اشاره کرد که : اجازه ندهید موج های مخرب بر عملکرد و برنامه ریزی های شما اثر سوء بگذارد و تلاش شود از حاشیه پردازی پرهیز گردد و مطابق با انتظاراتی که از هر مدیر می رود کمیسیون مربوطه را تشکیل و برنامه های خود را ارائه نمایید.

برای نشان دادن مؤثر بودن حضور مدیران در جایگاه هایی که در آن مسئولیت پذیرفته اند نیاز به تکلیف مداری، روحیه جهادی، اخلاص و عملکرد داوطلبانه در اجرای برنامه ها و همچنین ارائه گزارش کار است.

مسئولینی که داوطلبانه در جایگاه های مدیریتی قرار می گیرند هم نسبت به خون شهید محمد جهان پیما که احکام مسئولیتی همه ما با خون او امضاء شده اند و همچنین جامعه هدفی که به امید ما هستند، مدیونند و باید نسبت به این دِینی که برگردن دارند متفاوت از یک عضو عادی عمل نمایند.

مسئول پایگاه بسیج شهید محمد جهان پیما ادامه داد: ترویج روشنگری ، بصیرت افزایی و فرهنگ مطالبه گری در دستورکار بسیج صنف عکاسان ساری قرار دارد و تحکیم اخلاق اسلامی در جامعه صنفی از راهبردهای اساسی تعلیمی و تبلیغی این تشکل می باشد.

ابراهیم اکبرزاده زنگنه از دیگر برنامه های در حال انجام این پایگاه را راه اندازی گروه جهادی و کمک در بحث سازندگی و محرومیت زدایی با ابزارهای گوناگون و در عرصه های گوناگون با اولویت عرصه هنر و رسانه یاد نمود و افزود: هم اندیشی در مورد تقویت سفره معیشتی اعضاء و راه اندازی مجموعه صندوق و مرکز نیکوکاری صنفی از برنامه های اولویت دار پایگاه در شرایط کرونایی بوده و برای آینده نیز جهت پیش بینی بحران ها و پیشگیری از آسیب های عمیق به اعضاء در دستور کار قرار دارد.

فرمانده پایگاه بسیج شهید محمد جهان پیما ادامه داد: باید بدانیم دیروز کجا بودیم، امروز کجاییم و کجا می توانیم باشیم؟ وی افزود: بسیاری از مشکلات را با ایفای نقش اجتماعی ، و همزمان برجسته سازی تشکیلاتی و با پیوست های رسانه ای می توان به جلو پیش برد تا رفع گردند.

در این جهت با توجه به ظرفیت ساختاری پایگاه صنفی و جامعه هدف و ارتباطات وسیع با فعالان رسانه ای و تولید کنندگان محتوا، مرکز رسانه ای دیدبان انقلاب را تأسیس نمودیم که در حال عضو گیری و ساختارمند سازی می باشد.

به گزارش مرکز رسانه ای دیدبان انقلاب، فرمانده بسیج صنف عکاسان در خصوص انتخابات پیش روی این صنف سؤالاتی را برای اعضای حاضر در جلسه به شرح ذیل مطرح نمود: امروز کجا هستیم؟  برآورد شما چیست؟  وضعیت خوب است یا بد ؟  چقدر خوب؟  چقدر بد ؟  و چرا؟  به نظر شما چه راهکار اساسی را می توان در دستور کار بسیج اتحادیه عکاسان ساری برای کمک به جامعه هدف صنفی قرار داد و یا برای مسئولین آینده هیئت رئیسه صنفی ارائه نمود؟ در صورتیکه وجود نیروهای متعهد، انقلابی، اخلاق مدار، پاک دست، کارآمد و مؤمن شناسایی و انگیزه مند برای حضور در انتخابات اتحادیه شوند، وظیفه ما در در قبال آنها چیست؟ عوامل و فاکتورهای تشخیص نیروی متعهد و کارآمد یا به قولی، فرد اصلح از نگاه شما چیست؟ با توجه به نیم نگاهی به گذشته... ارزیابی شما از بی توجهی به نتیجه انتخابات پیش رو چیست؟ عملکرد آتی هر کدام از کاندیداهایی که تا کنون نام نویسی کرده اند را چگونه ارزیابی می کنید؟

پس از طرح سؤالات فوق جمع حاضرین در نشست، نظرات خود را در مورد سؤالات مطرح شده بیان داشتند و عوامل مثبت و منفی دستیابی به نتیجه مطلوب را ارزیابی نمودند که با توجه به نگاه های متفاوتی که در این بخش از نشست از سوی حاضرین مطرح گردید، ابراهیم زنگنه از دو منظر : یکی به عنوان یک عضو صنفی و دیگری هم از جایگاه فرمانده پایگاه، چالش های دستیابی به نتیجه و هم هدفی را به این شکل بیان داشت؛ زنگنه گفت: با توجه به نظرات شخصی مطرح شده و بروز اختلاف و ازدیاد و تضاد افکار و تفاوت های فاحش در مسئله شناسی، چالش های عمیقی در رسیدن به جمع بندی بوجود می آید.

ابراهیم زنگنه جهت بازگشایی بحث و روشنگری اهمیت عملکرد با توجه به انتظاری که از مدیران شورای پایگاه می رود به مثال هایی روی آورد و در بخشی از صحبت هایش به چالشهای کار گروهی که باید از آنها مراقبت نمود اشاره کرد و برخی از انحرافات در کار مثبت گروهی را اینگونه بر شمرد:

·         مشارکت ناسالم در گروه

·         وجود اعضای اخلالگر و نبود امنیت جهت مدیریت فضای جلسه

·         انگیزه های پنهان و بازی صوری در نقش رهجو و راهنما

·         نبود اعتماد و احترام متقابل واقعی در بین اعضای یک جلسه

·         عدم توانایی شناخت خوب از بد، بی تجربگی و پافشاری بر اثرگذاری نظر شخصی، چه بصورت عمدی و یا سهواً

·         کمک در شایعه پراکنی و ترویج و لجاجت در اثرگذاری افکار مسموم

·         تأکید بر اختلافات در مقاطع زمانی کلیدی توسط عوامل نفوذی یا دست های آشکار و پنهانی که با سوء استفاده از نجابت اعضای جلسه و با اتهام زنی های نا جوانمردانه، مانع تحکیم وحدت، بهبود شرایط و دستیابی به نتیجه مطلوب در جلسه می شوند

·         کمبود یا نبود خدمتگذار حق طلب یا مکمل خیرخواه شجاع در جلسه

پس از بحث و تبادل اندیشه از سوی تک تک حاضرین و همچنین در ارتباط مجازی کنفرانسی با برخی اعضاء و با توجه به مناسبت های تقویمی که عبارت بودند از : سالروز آزاد سازی خرمشهر، هفته فرهنگ پهلوانی، انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات درون صنفی و همچنین انتظاراتی که از مسئولین در شورای پایگاه می رود، جمع بندی نشست در قالب بیانیه پایانی قرائت گردید که به شرح ذیل بوده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

روز مقاومت، ایثار ، پیروزی و نقطه عطف در تاریخ دفاع مقدس و جنگ تحمیلی بعثیون عراق علیه ملت غیور ایران و انقلاب اسلامی بوده و روز پیروزی تقوی پیشگان با ایمان بر اتکا کنندگان به تجهیزات و حمایت های همه جانبه دنیا طلبان جاه طلب، و نقطه عطف پیروزی جبهه حق طلبان و مستضعفان بر جبهه کفر و امپریالیسم شیطان صفت جهان بوده است و قطعاً روز آزادسازی خرمشهر، نشانه ای الهی از حقانیت نظام نوپای ایران اسلامی است و بی شک الگوی مردم مقاوم و رزمندگان از آغازین روزهای دفاع تا آزادسازی خرمشهر، با تأسی از فرامین امام رحمه الله علیه، قیام حسینی علیه السلام و اسوه ی فتوت در جهان، یعنی مولای متقیان، امیرالمؤمنین علی علیه السلام و روحیه پهلوانی مجاهدین الی الله بوده که موجب پیروزی اراده هایشان بر دشمن شد و همین روحیه و اخلاق و منش پهلوانی آنها بود که وقتی پس از پیروزی بر دشمن نابکار بیش از بیست هزار اسیر گرفتند با آنها همچون مولا و مقتدای شیعیان رفتار نمودند و اخلاق حسنه پهلوانان رزمنده موجب شد که بسیاری از اسرا در طول دفاع مقدس به خیل نیروهای سپاه بدر بپیوندند،

لذا برای انجام کار بزرگ و ماندگار، وظیفه ما هم تقویت وحدت است و این را باید از خودمان شروع کنیم.

اتحاد را باید حفظ کنید.

اتحادیه ما احتیاج به اتّحاد دارد؛ برای این ابتدا باید اتحاد میان ارکان تشکیلات بسیج حفظ شود
مسئولین بسیج اتحادیه مراقب باشند که کمک کنند ابتدا اتحاد میان خود و همزمان اتّحاد میان اعضاء را زیاد کنند.
سه قوّه هیئت مذهبی ، بسیج و هیئت رئیسه با همدیگر کار کنند و هم‌افزایی کنند؛ مخصوصاً رؤسای و ارکان تشکیلاتی سه قوّه. اگر چنانچه این هم‌افزایی، این اتّحاد، این همکاری با برنامه ریزی و تقویت کار تشکیلاتی هدفمند انجام بگیرد، مطمئنّاً این اتّحاد ظهور خواهد نمود و روز ‌به ‌روز قوی‌تر خواهد شد.

اگر عضوی برای خیر و صلاح اتحادیه، نگران است؛ باید کارآمد ترین ها را ، خیرخواه ترین ها را، تشکیلاتی ترین ها را، موجه ترین ها را، امتحان پس داده ترین ها، افراد دارای قدرت مسئله شناسی، دارای قدرت برنامه نویسی، دارای کارنامه کار تشکیلاتی را پشتیبانی نمایند و اگر به دنبال اثر بخشی در خصوص حضور یا عدم حضور افراد در بدنه هیئت رئیسه صنف هستید، بالاخص در شرایط کنونی می بایست برای تقویت ساختار تشکیلاتی بسیج در کنار تقویت ساختار تشکیلاتی اتحادیه اراده نمایید و با هر آنچه وحدت تشکیلاتی را هدف قرار می دهد، هوشمندانه و خیرخواهانه مقابله نماییم و از حرفهای اختلاف‌افکنانه که به وحدت‌ آسیب می زنند پرهیز نمود. در مواجهه رفتار برخی اختلاف افکنان، آنهم در لحظه عبور از گردنه های تعیین کننده که بر عاقبت و سرنوشتمان اثر می گذارند، ابتدا باید تشخیص دهیم و بدانیم عاقبت ما چگونه در جهت مثبت یا منفی از آن حادثه و رفتار اثر می پذیرد و ما در مواجهه‌ی با آن رخداد دائم به خودمان رجوع کنیم، مدام به خودمان انتقاد کنیم، درون خودمان به وجدانمان نهیب بزنیم که من این وسط چه کاره هستم و کجای کار قرار گرفته ام؟ طرف حق هستم یا باطل و با کنش ها، یا عدم واکنش چه اثری بر سرنوشت دیگران می گذارم و چه دینی بر گردن دارم؟! من شما را مقصّر بدانم، شما من را مقصّر بدانید؛ بنده مکرّر گفته‌ام، نباید دچار این اشتباه شویم که دشمن خودمان را نشناسیم؛ دشمن ما معلوم است. کسان دیگری هستند که علیه ما کار میکنند - امّا روی غفلت است یا مانند اینها معلوم است، برخی دشمن را رها می کنند و به معدود ظرفیت های و سرمایه های انسانی درونی گیر می دهند؛ و بصیرت افزایی نقطه رهایی و راهکار مقابله با انحرافات در گذار از گردنه های حساس بالاخص در کار تشکیلاتی می باشد.

امروز هم که در سوم خرداد ماه و همزمان با مناسبت های گوناگون این ایام هستیم، در همه عرصه ها نیاز به همان روحیه فتوت و سلحشوری و اخوت، مردم داری، خدا محوری، استکبار ستیزی، سخاوت و بصیرت پهلوانانه دوران دفاع مقدس داریم، چه در عرصه اقتصاد و کسب و کارهایمان، چه در عرصه های فرهنگی و اجتماعی و چه در فعالیت های جهادی و انقلابی و چه در سبک زندگی و خانواده، تا ضمن عبور از کید دشمنان و فشارهای بد خواهان، الگویی برای خانواده، همکاران، گروه های جهادی تا رهایی جبهه مستضعفین جهان از یوق مستکبرین دنیا طلب باشیم.


گزارش تصویری👇






پایان پیام%

شهید محمد جهان پیما
پایگاه مقاومت بسیج شهید محمد جهان پیما

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی