اندیشکده عکاسان شهرستان ساری

بسیج صنف عکاسان و فیلمبرداران، تایپ و فتوکپی داران شهرستان ساری

اندیشکده عکاسان شهرستان ساری

بسیج صنف عکاسان و فیلمبرداران، تایپ و فتوکپی داران شهرستان ساری

پاسخ به شایعات و شبهات صنفی

سه شنبه, ۵ مرداد ۱۴۰۰، ۰۵:۲۹ ب.ظ

پیرو مباحث مطرح شده در گروه های فضای مجازی و برخی اطلاعات دریافتی از جلسات حضوری تبلیغاتی تعدادی از کاندیداهای انتخابات پیش روی اتحادیه عکاسان ساری، مسئول اندیشکده بسیج صنف عکاسان ساری در پیامی به شفاف سازی پرداخت.

👇شرح پیام👇


با سلام و درود بیکران خدمت شما همکاران و همسنگران ارجمند،


با توجه به اینکه تعداد حدود 30 نفر از همکاران محترممان برای انتخابات پیش روی اتحادیه کاندید شده اند،
متأسفانه شاهد هستیم برخی بدون کارنامه و برنامه ای که مناسب درمان دردهای صنفی باشد و بدون اینکه فرآیند اجرایی واضحی ارائه دهند،
تنها درصدد تخریب همه طرف ها و ظرفیت ها،
بدون در نظر گرفتن عارضه هایی که برای صنف به دنبال دارد هستند

از همه بدتر اینکه با فریبکاری و اعلام موضع گیری با بسیج،
گمان می کنند می توانند نظر بخشی از ظرفیت آرای اعضاء را به خود جلب کنند
و یا با ایجاد انحراف در افکار
توجه ها را از پاسخگویی برنامه محور دور و به قول معروف توپ را در زمین دیگری بی اندازند و
مشکل را جور دیگر جلوه دهند و با تقابل با مشکل خود ساخته،
خود را ناجی وضعیت موجود معرفی نمایند!

لذا  پیرو نقطه نظراتی که از سوی تعدادی از کاندیداهای انتخابات اتحادیه در گروه تخصصی اندیشکده   صنف عکاسان و همچنین مطالبی که چندی پیش در گروه  بسیج اتحادیه مطرح گشت (جالب اینکه این همکاران خود در پایگاه بسیج حکم مسئولیت هم دارند)

لازم دانستم چند نکته را به عرض می رسانم:

  - 1
تمامی عرصه های فعالیت مسئولین اندیشکده صنف عکاسان، بدون کوچکترین چشمداشت و عایدی مادی و در راستای حل مسائل صنفی هدفگذاری شده و محدود به مواردی که اشاره برخی به آن اشاره می کنند نمی شود، بلکه برعکس از این امور برای دستیابی به اهداف برنامه ریزی شده کمک کننده به منافع صنفی بهره برده می شود.

  - 2
میزان سطح همکاری و دریافت پشتیبانی از سوی هر سازمان یا تشکیلاتی به نظر هیئت رئیسه اتحادیه و مصوبات و تفاهم نامه های فی میابین رئیس وقت اتحادیه به عنوان مسئول یک تشکل صنفی با دیگر تشکیلات و دستگاه ها وابسته است .

 - 3
اغلب تفاهم نامه ها تعهد آور می باشند و مصوبات هر هیأت رئیسه با وجود تغییر هیئت رئیسه در ادوار مختلف، بر قوت خود باقی می مانند و لازم الاجرا هستند.

 - 4
نگرش مسئولین وقت سازمان های طرف ارتباط با سطح همکاری و بهره برداری از ظرفیت های در اختیار برای حمایت و پشتیبانی از طرف دیگر مؤثر می باشد. و می تواند بسیار متفاوت باشد، مثلاً در یک برهه بیشتر از ظرفیت های عملی آموزشی، در دوره ای از ظرفیت های اطلاعاتی، در دوره دیگر از ظرفیت های بانکی و بیمه ای و یا فرهنگی اجتماعی بهره برده شود.

 - 5
طبق آمار و مستندات موجود در آرشیو بایگانی پایگاه بسیج اتحادیه عکاسان، فیلمبرداران و فتوکپی داران شهرستان ساری، بیش از 65 درصد اعضای دارای پروانه کسب، خانواده های محترم ایشان و همچنین دستیاران و مباشرین صنفی از سال های 1388 تا 1400 از انواع خدمات حمایتی (از جمله تسهیلات بانکی، انواع دوره های آموزش، معرفی نامه های مالیاتی و یا پاسخ به استعلامات در خواستی ادارات، استفاده از خدمات هتلینگ بسیج در شهرهای زیارتی، ارئه بیمه پایه، ارائه بیمه سلامت، بیمه تکمیلی بسیج، حمایت حقوقی و قضایی، حمایت رسانه ای، میانجیگری حل اختلاف و....) از تشکیلات بسیج اتحادیه عکاسان در سالهای اخیر بهره مند شده اند که در ازای ارائه خدمات به اعضاء، هیچگونه انتظاری از سوی بسیج وجود نداشته است.

 - 6
اثر بخشی کار تشکیلاتی، چه در اتحادیه صنفی و چه در بسیج صنفی، نیاز به برآوردی حساب شده از وضعیت فعلی، شناخت نقاط قوت و ضعف و ترسیم چشم انداز مطلوب و ارائه راهکار و برنامه برای برون رفت از نقطه فعلی و رسیدن به نقطه مطلوب دارد، که در این زمینه کار کارشناسی عمیقی در بسیج صنف عکاسان صورت گرفته و برای اجرایی کردن آن نیاز به بستر سازی مناسب برای پیاده سازی برنامه ها دارد.

 - 7
خوشبختانه در این خصوص همکاری های وسعی میان اعضای فعال هیئت رئیسه فعلی اتحادیه با بسیج اتحادیه در جریان است که از سال های قبل به واسطه دستور مستقیم رئیس اتحادیه، جناب آقای ذبیح الله زارع مسئولیت روابط عمومی اتحادیه به مسئول پایگاه بسیج  صنف واگذار گردید که بنا بر همین تکلیف، ظرفیت هایی در اختیار اتحادیه و بسیج اتحادیه قرار گرفت، از جمله: آدرس وبسایت، صفحه اینستاگرام، گروه واتساپ و ... که همچنان بر قوت خود باقیست و طبق تفاهم و توافقات فی مابین دو تشکل، هدفی جز رفع مشکلات صنف و بالا بردن ضریب نفوذ و قدرت سیاسی اجتماعی  جامعه صنفی دنبال نمی کند.

 - 8
جلسات گوناگونی مانند امروز که به بهانه مشارکت در برنامه های دهه امر به معروف و نهی از منکر در استانداری برگزار گردید و از نماینده گروه جهادی وابسته به بسیج اتحادیه برای شرکت در آن دعوت گردیده بود، نام اتحادیه را در بالاترین سطح سیاسی اداری اجتماعی فرهنگی هنری استان مطرح و اعتبار آنرا به شکلی بسیار خلاقانه و استراتژیک بالا می برند و هیئت رئیسه، همچنین اعضای محترم صنفی خواهند توانست در امتداد این ظرفیت ها و تحرکات، در مجامع گوناگون به نحو شایسته تری احقاق حقوق اعضای صنفی را دنبال نمایند.

 - 9
در پایان پیشنهاد می کنم برای آشنایی با ساختار و ظرفیت های احصاء شده در بسیج اتحادیه به آدرس وبسایت اندیشکده صنف عکاسان مراجعه و جداول موجود در لینک زیر را مشاهده بفرمایید:

http://akasan.blog.ir/page/

از داوطلبان نقش آفرینی و مسئولیت پذیری  در ساختار مراکز و قرارگاه های بسیج اتحادیه عکاسان صمیمانه استقبال به عمل می آید.


🛡️
پایگاه بسیج شهید محمد جهان پیما
🔰
اندیشکده صنف عکاسان ساری
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی