اندیشکده عکاسان شهرستان ساری

بسیج صنف عکاسان و فیلمبرداران، تایپ و فتوکپی داران شهرستان ساری

اندیشکده عکاسان شهرستان ساری

بسیج صنف عکاسان و فیلمبرداران، تایپ و فتوکپی داران شهرستان ساری

قوای سه گانه صنف عکاسان ساری

سه شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۷ ب.ظ

برای دسترسی به متن پیام          ابراهیم زنگنه
(به ادامه مطلب مراجعه بفرمائید)
 
 
در پی گفتگویی که در حضور اعضای محترم اندیشکده میان مسئولین هیئت مذهبی اتحادیه ، فرمانده بسیج اتحادیه و ریاست هیئت مدیره اتحادیه صورت گرفت، شایعاتی درباره اختلاف میان مسئولین فوق به میان آمد و نقل برخی محافل گشت که روابط عمومی بسیج اتحادیه عکاسان را بر آن داشت تا به همین بهانه با طرح موضوعاتی که دغدغه بسیاری از اعضاء می باشد، در  مصاحبه ای از فرمانده پایگاه بسیج شهید محمد جهان پیما سؤال نماید، دلایلشان را از گفتگوی باز در حضور اعضای اندیشکده صنف عکاسان بیان نمایند، که پاسخ ایشان را در ذیل به استحضار می رسانیم:


حاظرین جلسه که اغلب از منتخبین عضو شورای بسیج صنفمان می باشند، از ابتدا تا انتهای جلسه حضور داشتند و شاهد مباحث مطرح شده بودند و متن مذاکرات هم در آرشیو اندیشکده موجود می باشد که بر همین اساس آنچه مشهود است فضای جلسه کاملاً کاری و دغدغه های طرفین، برنامه و رسالت محور و بنا به دغدغه و تکالیف سازمانی بود و برعکس آنچه ممکن است برخی بر خلاف واقع آنرا برداشت کرده باشند، اینگونه مباحث تعاملات را جدیتر و قوی تر کرده و صمیمیتی که میان طرفین در طول سالیان ایجاد گشته تحت تأثیر شایعات دچار خدشه نخواهد شد.

مقام معظم رهبری همیشه در شرایط سختی که مجموعه های انقلابی در آن قرار می گیرند، راه حل را وحدت و انسجام، تعاون و دست هم را گرفتن می دانند.

سلمان مهدوی
البته شاید اینگونه باشد که اتحادیه ، بسیج اتحادیه و هیئت مذهبی ساختارهایی کاملاً مستقل از هم می باشند،  لیکن بنده عرض می کنم که به لطف خدا، ما در اتحادیه، مانند کشورمان، قوای سه گانه داریم که هر کدام تکالیفی دارند و وظایف خود را به قدرت و مسئولیت پذیری و در حد انتظار به انجام می رسانند، اما از آنجاکه هدف همه قوا یکی است و آن هم خدمت به جامعه هدف صنفی و خانواده گران منزلتی است که در قالب یک صنف واحد و هم سرنوشت فعالیت می نمایند در بسیاری موارد نیاز است که کاملاً هم پوشان و پشتیبان و هماهنگ شوند و به بهترین شکل ممکن همه این سه ساختار باید نوکری مردمی که چشم امیدشان به آنهاست را بنمایند. به تعبیر شهید مدرس، انبیاء نیز برای نوکری مردم آمده بودند. آنها نیز مبعوث شدند که به مردم خدمت کنند و کار دیگری نداشتند. آنها برای هدایت و کمک به مردم آمده بودند
.

 

به نظر بنده هیئت مدیره اتحادیه هم زمانی می تواند بیش از آنچه که به طور معمول در برنامه های صنفی دنبال می کنند را برای خانواده بزرگ صنفی محقق نمایند که ضمن تعامل حداکثری با بسیج و هیئت مذهبی، میان یکدیگر مسابقه برای نوکری کردن نسبت به هم صنفی هایمان بگذارند نه چیز دیگر که در غیر اینصورت باید در شایستگی خود در کسوت مسئول تردید نمایند.

هیئت مدیره اتحادیه عکاسان ساری
بالاترین افتخار کسی که مسئولیتی بر عهده اش گذاشته می شود این است که به مردم خدمت کند و گفتار و رفتار و کردار ، تصمیمات و نتایج اعمال و اقدامات ما، در همه حال باید در جهت یاری مردممان باشد، بالاخص در این شرایطی که اعضاء در سختی قرار دارند. اعضاء از ما توقع دارند، اعضاء به ما امید دارند و اگر در کارهایمان به طور کامل خدا خدا محوری و مردم محوری را لحاظ ننماییم به امانتی که در اختیار ما قرار داده اند خیانت کرده ایم و این حق الناس را رعایت نکردن است و جز مورد امتحان و ابتلاء و عضب الهی قرار گفتن نتیجه ای به دنبال نخواهد داشت.


ما نیز در بسیج اتحادیه تلاش می کنیم در قالب کارگروه های کارشناسی ، با شناسایی نقاط قوت و ضعف صنفی، راهکارهای حساب شده ای را ارائه و با احصاء و جذب ظرفیت های گوناگون، از مؤسسات و دستگاه های خصوصی و دولتی ، خدماتی را در زمینه های: وام، بیمه، ورزش، اشتغال، مددکاری و بهزیستی،  آموزش و توانمند سازی، زیارت و سیاحت و بسیاری خدمات دیگر در جهت درمان دردهای اعضایمان تلاش نماییم.
لیکن یک دست صدا ندارد و بدون وحدت و همدلی و اهمیت دادن به سرنوشت دیگران، هرگز به نتیجه نخواهیم رسید، شاید امروز با بی توجهی به عضوی که در رنج و عذاب است موجب شویم فردا که خودمان در شرایط مشابهی قرار گرفتیم این رفتار در دیگران عادت شده باشد و بی شک بی توجهی به تکالیفی که به عنوان یک عضو تشکیلاتی بر عهده ما می باشد، نتیجه ای جز تباهی برای خود ما به دنبال نخواهد داشت.

 

در پایان ضمن تقدیم دست یاری خدمت همه مخاطبان محترم، با دعوت از تمامی اعضاء برای همراهی و همکاری در برنامه های این سه بازوی اقتدار صنفی، عرایض خود را با دو آیه از کلام الله مجید به پایان می رسانم؛

خداوند در آیه 63 سوره انفال می فرماید:

میان دل های آنها الفت افکند، که اگر همه ی آنچه را در روی زمین است خرج می کردند نمی توانستند میان دل هایشان الفت ایجاد کنند، ولی خداوند بین آنها الفت ایجاد کرد، همانا خداوند بر عطای نعمتهایش توانا و حکیم است.

 

همچنین در آیه  46 سوره انفال می فرماید:

نزاع و کشمکش نکنید که سست و ضعیف می شوید و در این صورت قدرت و شوکت شما از میان می‌رود، بلکه در پاسداری از همبستگی و اطاعت از فرمان پیامبر صبر و استقامت ورزید که خدای سبحان به همراه استقامت کنندگان است.

پایان پیام.%

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی