اندیشکده عکاسان شهرستان ساری

بسیج صنف عکاسان و فیلمبرداران، تایپ و فتوکپی داران شهرستان ساری

اندیشکده عکاسان شهرستان ساری

بسیج صنف عکاسان و فیلمبرداران، تایپ و فتوکپی داران شهرستان ساری

شورای عالی مشورتی

سه شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۸:۱۸ ب.ظ

ابلاغیه تعاریف سازماندهی و شرح وظایف

شورای عالی مشورتی

در پایگاه مقاومت بسیج شهید محمد جهان پیما

"بسیج اتحادیه عکاسان، فیلمبرداران، تایپ و فتوکپی شهرستان ساری"


🔰متن پیام👇  


 (شورای عالی مشورتی واحد مقاومت)

 

·        کلیات شورای عالی مشورتی :

 

شورای عالی مشورتی بسیج اتحادیه، هیئت اندیشه ورزی است صنفی، غیر سیاسی و غیر انتفاعی که به منظور تقویت، بهسازی و نوسازی امور جامعه صنفی اتحادیه تشکیل می گردد.

 

شورای عالی مشورتی بسیج اتحادیه، متشکل از افراد مومن، انقلابی، صاحب نظر، ذی نفوذ و تاثیرگذار در جامعه صنفی شهرستان (حقیقی و حقوقی) مانند (نخبگان، متخصصان، مسئولان ، پیشکسوتان، ...) در حوزه های (صنفی، هنری، فرهنگی، ورزشی و ...) است که در عرصه های فرهنگی، علمی و اجتماعی می توانند واحد مقاومت را در برنامه ریزی و یا اجرای هر چه بهتر ماموریت های محوله در قالب هیئت های اندیشه ورز به مسئول رده مافوق یاری رسانند و یا مشاوره و راهنمایی نمایند.

 

هیئت اندیشه ورز :

متشکل از نمایندگان ، کارشناسان ، صاحب نظران ، نخبگان ، پیشکسوتان و اعضای هیات رییسه اتحادیه صنفی شهرستان (نماینده یا رابط هیئت رئیسه) است که به روش گزینش انتصابی و با نظارت و پیگیری معاونت بازرسی، تأیید و انتصاب می گردند.

 

·        شرح وظایف و اختیارات شورای عالی مشورتی :

 

1.     شناسایی واجدین شرایط نقش آفرینی در سطح شورای عالی مشورتی و سازماندهی شورای عالی مشورتی

2.     جلسات ادواری شورای عالی مشورتی واحد مقاومت بر اساس دستورالعمل سازمان بسیج در محل پایگاه بسیج و یا هر مکان دیگری (بنا به نظر رده مافوق تعیین گردد) خواهد بود که به وسیله دبیرخانه هیات عالی اندیشه ورزی اعمال می شود.

3.     تنظیم پیش نویس سند سالانه جامعه هدف عضو و غیر عضو بسیج  اتحادیه جهت پیشنهاد به شورای مرکزی بسیج اتحادیه در چارچوب سیاست های مصوب سازمان بسیج مستضعفین.

4.      اعلام مواضع نسبت به مسائل حساس روز مرتبط با انقلاب اسلامی و امور فرهنگ و اجتماعی با محوریت جامعه صنفی در چارچوب سیاست های کلان و مصوب سازمان بسیج مستضعفین.

5.     ارائه طرح ها ، راهکارها و روشهای بسط بسیج وگسترش فرهنگ و تفکر بسیجی و کمک به تحقق بخشی از بسیج ده ها میلیونی.

6.     زمینه سازی برای اجراء و پیگیری مصوبات مجمع بسیج رده مافوق شهرستان و استان .

7.     تشکیل ماهانه ی جلسات شورا و تنظیم صورتجلسات، تعیین مسئول اجراء و پیگیری مصوبات آن

8.     ارائه نظرات مشورتی به ارکان ساختار بسیج اتحادیه و مجامع صنفی اتحادیه در جهت اجرای صحیح قوانین و مقررات و دستورالعمل ها و مصوبات

9.     ارائه نظرات مشورتی در مورد مسائل صنفی، اقتصادی و بازرگانی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و ... به ارکان ذیربط ، صف و ستاد.

10.بررسی و تحقیق در مورد وضعیت صنفی و واحد های فعال.

11.همکاری لازم با دیگر مجامع صنفی، سازمانها و ارگانها به منظور برگزاری نمایشگاههای تخصصی در داخل و خارج از کشور در جهت حمایت از جامعه هدف صنفی.

12.ارائه راهبرد همکاری و معاضدت با جامعه هدف صنفی شهرستان جهت حل و فصل مشکلات و مسائل آنها

13.پیگیری ایجاد و تنظیم روابط کاری منظم با دستگاه های دولتی و غیر دولتی ، بازرگانی، امور اقتصادی و دارایی و مالیاتی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، کار و رفاه و تامین اجتماعی، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و در جهت حفظ حقوق جامعه هدف صنفی و ایجاد رابطه و بهره برداری مطلوب متقابل بین سازمانی.

14.تصمیمات و مصوبات شورای عالی مشورتی بسیج اتحادیه، پس از تصویب هیات عالی نظارت، جهت ارکان شورای پایگاه صنفی لازم الاجرا می باشد.

15.تهیه آمار و اطلاعات جامعه صنفی و برآورد وضعیت (نقاط قوت و نقاط ضعف و ارائه راهکارهای منطقی و قابل اجرا جهت دستیابی به نقطه مطلوب چشم انداز) در دوره های زمانی 6 ماهه و سالانه و ارائه آن به معاونت طرح و برنامه ریزی و مالی و اطلاعات جهت طرح ریزی ، پیگیری و اجرای برنامه های توسعه ای ، گسترشی و رفع موانع با هدف ارتقاء شأن و منزلت و معیشت اعضای جامعه هدف صنفی.

16.ارائه راهبرد برگزاری دوره های آموزشی در رشته های مختلف متناسب با احتیاجات جامعه هدف صنفی با همکاری بر اساس ضوابط ابلاغی و برنامه های مصوب معاونت تعلیم و تربیت و تعالی

17.ارائه راهبرد برگزاری کارگاه های آموزشی در رشته های مختلف متناسب با احتیاجات جامعه هدف صنفی با هماهنگی معاونت فضای مجازی و معاونت فرهنگی بر اساس ضوابط ابلاغی و برنامه های مصوب معاونت علمی پژوهشی

18.پیگیری و اجرای راهبردهای مصوب دبیرخانه امر به معروف و نهی از منکر

19.ارائه پیشنهادات به منظور بهبود و رفع مشکلات جاری و بهسازی و نوین سازی وضعیت جامعه صنفی و ساختار مجامع مرتبط با صنف به معاونت طرح و برنامه ریزی.

20.همکاری لازم با ارکان سازمان در زمینه های مختلف فعالیت های آنان

21.تنظیم بودجه سالیانه و تسلیم آن تا اول بهمن ماه هر سال به معاونت طرح و برنامه ریزی و مالی  جهت رسیدگی و تصویب و تأمین

22.انتشار محتوای تخصصی به منظور معرفی بسیج جامعه صنفی و نیز ارتقاء سطح اطلاعات و آگاهی اعضاء و ارکان و مسئولین سازمانهای دولتی و غیر دولتی با توان و ظرفیت های درون سازمانی

23.پیگیری تشکیل یا اتصال به ساختار مالی تأمین و پشتیبانی کننده نیازمندی های سازمان و جامعه هدف بسیج اتحادیه

24.ارائه راهکار رفع موانع معیشتی و جلوگیری از دست اندازی های غیر مجاز ، تداخلات و تعارضات در اجرای قوانین مؤثر در امور صنفی


·          بسیج اتحادیه عکاسان شهرستان ساری

·          » پایگاه مقاومت بسیج شهید محمد جهان پیما


·          گروه جهادی مردّا

·          » مرکز رسانه ای دیدبان انقلاب

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۱۴
بسیج اتحادیه عکاسان ساری

High Advisory Council

شورای عالی مشورتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی